23 Kasım 2010 Salı

Coleslaw Salatası

Ben de blog yaptım, çok heyecanlıyım. Tek problem, acayip konuşkan bir insan olmama rağmen internetlerde çok utangaç olmam, iki lafı bir araya getiremem, hiçbir yazdığımı yeteri kadar eee… süper bulamamam. Öyleyse bu yazma isteği niye, onu da bilemiyorum. Böyle bir insanın blogu olur muymuş göreceğiz. Neyse, dilimin çözülmesini umarak ilk tarifime başlıyorum.

Blogumun ilk malzemesi, hiç de kuul olmayan bir sebze; lahana. Yemek, içmek ve rock ‘n roll alt başlıklı bir yemek bloguna insanın şöyle daha bir havalı, ne bileyim deadly delicious dark chocolate brownie falan gibi bir yazıyla başlaması daha yerinde olurdu sanki ama yazmaya başlama kararım ve elimdeki malzemenin rast gelişi böyle oldu, kısmet.


Bu arada Dimitri Tsykalov imzalı, lahanadan yapılmış bir çalışmayı profil fotografı olarak seçmiş olmam bir rastlantı! Hem bana lahananın da cool olabileceğini gösterdi.

Lahanalı tariflerden ilki tarif ızgara et ve tavuğun müthiş eşlikçisi (ben böyle klişe lafar etmek istemiyordum ama hani), coleslaw. Çeşitlemelerini yapmak mümkün ama ben olabilecek en sade olanını yaptım, (çünkü hali hazırda çok lezzetli ve üstelik less is more, değil mi?).

Lahana ½ kg
Havuç 1 adet
Yumurta sarısı 1 adet
Hardal 1 tatlı kaşığı
Elma sirkesi 1 tatlı kaşığı
Zeytin yağı ¾ su bardağı
Limon suyu 1 limonun suyu
Pudra şekeri/toz şeker 1 yemek kaşığı
Tuz & kara/beyaz biber

İlk olarak lahana yapraklarını ince ince doğrayıp bir miktar tuz ile yoğuruyor, çıkan suyu iyice süzüyoruz. Fazla uzun yaprakları kısaltmakta fayda var, aksi takdirde yemek zorlaşıyor. Havucu rendenin kalın tarafıyla rendeliyoruz ve bu iki malzemeyi bir karıştırma kabına alıyoruz. Lahana miktarı reçetede fazla gibi görünebilir ama yoğrulup suyu çıkarılan lahanalar kuş gibi kalıyor, bilginize.

Sosu için hazır mayonez de kullanılabilir ancak ben mayonezi kendim yapmaktan sapıkça bir zevk aldığım için hazırını kullanmadım, zaten evde de bulundurmuyorum.

Yumurta sarısı, elma sirkesi, hardal, pudra şekeri, tuz ve kara/beyaz biber bir kapta karıştırılır. Karıştırma işlemine devam ederken yağ bu karışıma yavaş yavaş eklenir. Bu işlem sırasında sürekli karıştırmaya ve yağı mümkün olduğunca yavaş eklemeye dikkat etmek lazım, yoksa sos mayonez kıvamını almayabilir.

Tuz, biber ve şeker kısmı kişisel tercihlere göre ayarlamakta fayda var. Ben tatlı-tuzlu karışımı çok severim ama tatlı niyetine yemediğim bir yemeğin aşırı şekerli olmasını da istemem.
Sos, lahana ve havuçla iyice karıştırılır ve işte; coleslaw salatası hazır!

3 yorum:

  1. camille'ciğim bildiğin brüksel lahanası tarifi var mı, ama brüksel lahanası yerine kapuskaya bile razı olduğunu beyan eden çok uyuz bir ev halkına göre..

    filiz

    YanıtlaSil
  2. olma mı? ama brüksel lahanasının brüksel lahanalığı kalmıyor pek :) eski dost beşamel sosun yardımıyla işte karşınızda:
    brüksel lahanalarını azıcık suya azıcık haşla, bi tencerede de koyu bi beşamel yap. koy bir araya fırına uygun bi kapa, üstüne kaşar, hop fırın. 180 derece filan tamamdır. kaşar kızarınca yemek hazır :)
    içine bi de istenilen baharat, sarımsak filan süper olur.
    uyuz ev halkı bile yer diye umuyorum.

    YanıtlaSil
  3. mersi camille'cim, deniycem. dün akşam devletşah'ın ıspanaklı mantar tarifini yaptım beşamelli, o da superdi bak, biraz zaman geçsin öyle yapayım bu brükseli. cenk de çok güzel görünen bir brüksel tarifi yayınlamış onu da deniycem işşallah.

    YanıtlaSil