6 Ocak 2011 Perşembe

Sağlıklı Tatlı

Meyveli Bi Şeyler

…dediysem de içinde yine de şeker var. Ancak bu münasebetle tatlı oluyor maalesef.


Bu tatlının adı yok, biz uyduracağız. Meyve Tatlısı filan denebilir ama hiç fiyakalı değil; önerilere açığım.

Her seneye rejim yapma ve yediğim içtiğime dikkat ederek girme kararımın sonucu olarak, ama feci şekilde de canım şekerli bi şey çekerken, nispeten hafif ve sağlıklı bir tatlı yapmaya karar verdim. Çünkü daha ayın 6’sı ve kararımdan henüz dönmüş değilim.

Bu tatlının bir benzerini daha önce MSA’da yapmıştık, hepimiz çok beğenmiştik. Sonra nedense ben bir daha yapmamıştım. Tatlının oradaki adı Asya Şuruplu Poşe Armut  gibi havalı bir şeydi. Ben her zamanki gibi reçeteyi elimdeki malzemeler gereği biraz değiştirdim.

Malzemeler

2 adet armut
2 adet elma (orijinal tarifte yok)
1 lt su
50 ml kırmızı şarap
250 gr şeker
1 parça tarçın
3-4 yıldız anason (bende olmadığı için koyamadım)
6-7 tane karabiber
2-3 kakule (orijinalinde yok ama elmaya armuda çok yakışıyor)
1 yemek kaşığı doğranmış taze zencefil yoksa 2 dal kurutulmuşu (bende yoktu, kurutulmuş zencefil kullandım)
1 limonun kabuğu (orijinalinde limonotu vardı)
2-3 kuru gül (Mısır Çarşısı’ndan almıştım gül çayı adı altında – orijinalinde yok)
1 yemek kaşığı kış çayı (bunu da Mısır Çarşısı’ndan almıştım – orijinalinde çubuk vanilya var, bende olmadığı için, içinde vanilya ve meyve parçaları olan bu karışımdan koydum)


 Görüldüğü üzere şeker dışında zararlı hiçbir şey yok.

Yazdığım baharatların / aromatiklerin en az bi dört tanesini koymakta fayda var. Ayrıca siz kendiniz de yakışacağını düşündüğünüz malzemeler ekleyebilirsiniz.

Meyveler dışındaki tüm malzemeyi bir tencereye alıp kaynatıyoruz. Bu esnada meyveleri soyabiliriz. (Meyvelerin altını düz kesin ki tabağa koyduğunuzda efendi gibi ayakta dursunlar, devrilmesinler.) Sonra meyveleri de tencereye yerleştiriyoruz ve yarım saat kadar tıngırdatıyoruz (alafrangacası; poşe ediyoruz yani.) Ben bi yandan yazarken ocakta unutmuşum ve elmalarımdan biri biraz dağıldı, dolayısıyla aman dikkat!

Meyveler pişince ocaktan alıyoruz ve şurubunun içinde soğumaya bırakıyoruz.

Servisi: Düz bir tabağa meyveleri koyup üzerinde çok çok az şurubundan gezdirebiliriz. Ayrıca bu sağlıklı tatlıyı biraz sağlıksız hale getirmek için üzerine az bir miktar krema ya da krem şanti konabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder